Reunion-party!

Hejhej! Förlåt för att vi har varit så dåliga på att blogga men det är svårt att veta vad vi ska blogga om för tillfället och dessutom har Becca ingen data men hon kommer förhoppningsvis få en nästa vecka och då ska hon skriva om hur en typisk vardags-dag var! :) Men vi loggar fortfarande in här och kollar om vi har fått kommentarer och så, så fortsätt att ställa frågor!!
 
I det här inlägget tänkte jag skriva lite om ett reunion-party som vi ska på! Det är STS som ordnar det och det är i Lisebergshallen den 20 oktober! (alltså gbg) Det är för svenskar och norskar! :) De andra länderna har för sig själva. Det är tråkigt att vi inte ska få träffa dem från Danmark, Spanien och Finland då jag (och de flesta andra) har vänner därifrån! :/ Men det är iallafall tur att vi ska få träffa norrmännen! :)
Så det ser jag framemot jättemycket! :D Ska bli jättekul att få träffa alla igen!
Även dem som har bokat språkresa inför nästa år innan 20 oktober kommer få biljetter så man kan åka dit om man vill fråga oss som redan varit där frågor och sånt. Tror man kan vinna priser också. Fick själv såna biljetter förra hösten men valde att inte åka :)
 
Partyt är på en lördag och som tur var så kommer det "roliga inte ta slut där."  För det är nämligen så att jag, Becca, Lottie, Daniella (och kanske skåne-Ebba) ska sova över på hotell i Göteborg en natt och sen ha en heldag i gbg tillsammans! :D Det ska bli så himla kul att få umgås så mycket med mina älskade smålänningar! :D (och kanske skåne-ungen!)
 
 
Bild på Daniella, Becca och mig! :)
Och jag, Ebba och Lottie! :) (Anledningen till att vi har en Sverige flagga på kinden är att vi hade STS Olympic Games som aktivitet en kväll och då var alla som åkte runt den 30/6 där! Från alla länder! Himla kul hade vi! Körde olika sporter som fotboll, fotbollsbrännboll, flaggan mm! :)
 
Tänkte även fråga på en fråga som vi har fått! :
Sophia: Jag har en  till fråga hehe... och jag undrar hur många discon sts hade per vecka?:)
- Det var discon 2 gr i veckan, måndag och torsdagar. Det var dessutom tillsammans med EF.
Man fick gå in vid 19 och sen var man tvungen att stanna i 2 timmar. I garderoben (där man lämnar väskor och jackor osv) var man tvungen att betala 1 £ för varje sak man lämnade in. Alltså var det smartast att t.ex lägga ner jackan i väskan, då behövde man bara betala 1 £ istället för 2.
Dock tyckte inte jag och Lottie att discona var särskilt roliga så vi, Jacob och Carl och lite annat folk som kom och gick satt oftast bara i olika soffor ^^
Becca och Daniella dansade däremot en massa och försökte tvinga ut oss på dansgolvet ^^ Men vi gjorde oftast motstånd ^^
 
 Här får ni tre bilder på vårt schema som vi fick första dagen! :) Dock är det bara bild på framsidan.
 
Det var det och jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan nästa inlägg kommer upp! Håll ut kära ni! (^^)
 
Hahhaa, adjööö! //Ida
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag älskar att jag får reda på den här "bo-på-hotell-i-gbg-idé" härifrån.... :/

Svar: hehe oj sorry.. Frågade växjö-borna om dem frågat dig än men dem sa att dem skulle göra det snart men tydligen inte.. :( Sorry.. Men nu vet du iallafall! ;) såå, va tycker du?
Rebecca & Ida

2012-08-19 @ 18:14:37
Postat av: Emelie

Hej :) jag undrar om man fick mycket fritid i torquay? Och hur mycket fritid fick man i London? :D

Svar: Det var lite olika. Hade man skola på morgonen så hade man en aktivitet i stan som startade ca 13.00. Sen slutade den olika sent, ibland kunde den sluta runt 15 och ibland tidigare. Men sen var det iallafall aktivitet igen kl. 19 och mellan dess skulle man hem och äta med :) Så man hade ett par timmar! Man hann oftast gå en sväng på stan innan man behövde åka hem! Ibland blev det lite mindre om man t.ex ville hem och duscha och göra sig iordning lite mer innan eller så. Beror även lite på vart man bor, en tjej bodde ca 30 min utanför Torquay så hon var ju tvungen att åka en stund innan hon kom hem/till Torquay. ;) Men man hade oftast ett par timmar på sig som man hann shoppa på och komma hem och ta det lugnt på. :)
Rebecca & Ida

2012-09-01 @ 21:03:03
Postat av: A

Jag tänkte åka på språkresa, men vill inte hålla uppe med träningen...
Tror du att man har tid att träna på den fritid man har alltså typ köpa ett en-månads-gymkort och gymma? Tvättar värdfamiljerna kläder åt en? Är maten bra?

2014-01-04 @ 22:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0