Mindre än 20 dagar kvar!! :D

Wooho, nu är det bara 19 dagar kvar tills återträffen i Göteborg! :D Och med tanke på att den här dagen snart är över så är det ju egentligen bara 18!! :D Kommer bli så grymt kul att träffa alla igen, saknar er en massa!!
Och till alla er som läser vår blogg, som ni kanske har förstått så kommer det inte bli lika regelbundna uppdateringar längre. Nu är ju själva språkresan över och det är svårt att komma på saker att skriva om. Men ni som funderar på att åka nästa år (eller senare), va inte rädda för att ställa frågor! För även om vi kanske inte uppdaterar varje dag så är vi ändå inne och kollar här varje dag och svarar jättegärna på frågor! :D
 
ÅÅH VAD JAG ÄR TAGGAD INFÖR ÅTERTRÄFFEN! :D KOMMER BLI MEGABRA!!
Puss och kram! //Ida
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, jag har funderat hela sommaren nu över att åka på språkresa sommar 2013. Var egentligen meningen att jag & min kompis skulle åka. Men nu kan inte hon. Vågar jag åka själv? Åkte du själv eller åkte du med en kompis?
Åkte du med bara svenskar eller åkte du med folk från andra länder? Fin blogg!

Svar: Hej Emma! Tänkte bara börja med att säga att vi är två som har bloggen så situationen var lite olika. :) Jag (Ida) åkte ensam, men Rebecca åkte tillsammans med två kompisar. Dock kände jag Becca lite innan då vi chattat massor på facebook och vi hade ju den här bloggen tillsammans redan innan vi åkte. :) Men jag tycker absolut att du ska åka ändå!! Jag åkte ju som sagt ensam och det ångrar jag inte alls! Visst får man ju massa fina minnen och man har säkert jätteroligt ihop med kompis/kompisar, känner sig trygg osv, men det finns ju också en risk att man blir "bunden" till den. Det tänkte jag innan jag bokade, vad händer om jag börjar gilla en människa och blir kompis med den, men min resekompis inte gör det? Och tänk om man vill göra en sak och kompisen en annan, vågar man då skilja sig eller känner man sig elak? Så jag åkte ensam. Och jag hade jättekul!! Jag fick huur många nya och underbara vänner som helst!! :D Har kontakt med flera st idag, Becca och hennes kompisar planerar jag att åka och hälsa på, några andra ska jag (kanske) på X Factor när One Direction kommer dit och dessutom besöka osv! :D
Asså verkligen all man träffade var jättesnälla! Var väl ca en/två som jag inte gillade, men de var ju inte elaka eller så.
Jag valde International (alltså blandat i klasserna) så i klassen var det svenskar, norskar, finnar och spanjorer! Men sen i gruppen som man är i (som man gjorde utflykter med och samlades med osv) var det blandat både svenskar, finskar och danskar! :) Men även om man åker Classic så tror jag man träffar folk från andra länder! Och åk international tycker jag, man lärde sig bra grejer på lektionerna och det var roligt att träffa så många! :D Dessutom fick man ju verkligen använda engelskan! Jag delade t.ex rum med en spanjorska och det var intressant att få reda på hur hon hade det hemma, i skola, mat osv.
Haha, förlåt om det här svaret blev jättelångt och bara svamligt, men jag blir så exalterad när jag pratar om språkresan så det går inte att hejda ^^ Var så otroligt skitjäkla roligt!! :D Så både jag och Becca (och säkert alla andra som jag träffade på språkresan) tycker att du ska åka!! Finns inget att förlora, vi hade jäätteroligt! :D Saknar alla jättemycket och ser framemot Reunionpartyt som är snart jättemycket!! :D
Rebecca & Ida

2012-10-08 @ 20:13:38
Postat av: angelica

Hejsan! Jag ska själv åka på språkresa nästa sommar och är verkligen heeeelt excited, haha! Jag har läst mkt om det här med alkohol, att det blir att många dricker osv, märkte ni av det? Självklart kan man välja vem man umgås med där osv, men jag bara undrar, hehe :) Och, känner ni att ni fick ut något av språkresa? Typ växte som person, blev säkrare i engelskan osv? Hoppas ni inte har ngt emot frågor, men jag tror nog ni tycker det är kul att svara! :D

2012-10-09 @ 21:42:18
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se
Postat av: Oscar Lindén

Hej! Jag funderar också på att åka till Torquay kommande sommar.
Min fråga är hur mycket fickpengar man gör av med i just Torquay? :)
(Verkligen jättebra att du har startat en blogg för dela med dig av dina erfarenheter! Tack!)

2012-10-12 @ 23:35:41
Postat av: Johanna

Exakt hur mycket pengar gjorde ni av med? Hur mycket fritid fick ni? Hur var maten, var de mycket fisk? Sov alla språkresenärer i samma rum eller sov man t.ex 2 och 2? Vad var höjdpunkten och vad kunde vart bättre? Asbra blogg, läst igenom allt typ många gånger, pga ska till Torquay nästa år :D / Johanna

2012-10-12 @ 23:55:36
URL: http://mypinkunicorns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0