Återträff!

Hejhej! :D Sitter i skolan nu så jag hinner inte skriva så jättemycket och har inte så många bilder, men tänkte uppdatera lite om återträffen som var i helgen.
I lördags tog jag tåget upp till Göteborg och träffade Becca, Lottie, Daniella och Ebba där! :D Vi gick till vårt vandrarhem och hängde hela dagen tills det var dags att gå till Liseberg.
 
Där fick vi vänta ett tag innan vi såg några vi träffade, men till slut kom dom flesta och det var skitkul att få träffa alla igen! :D Ååh, saknar er redan! Hade en jäättekuul kväll! Vi spelade lite volleyboll med både badbollar och riktiga volleybollbollar (hahhaa, heter det så? Ser ju jättedumt ut! ^^) och så spelade dom musik så det blev lite party också ;) Precis som i Torquay försökte dom få mig att hoppa upp och ned och veva med armarna, men det är inte riktigt min grej det där så dom lyckades inte.. ;)
Men kul var det ändå! :D
 

En lite smått scary gruppbild.. Var inte riktigt alla, men dom jag hängde mest med, både i Torquay och på återträffen :) (av svenskarna då vill säga).
Från vänster är det iaf; Becca, Ebba, Carl, Lottie, Frida, Maja, Daniella, jag och Anna! =)

Frida, Anna, jag och Maja! Finafina kompisar. ♥

En galen Becca i spårvagnen.. ;)
 
Och så en fin Danni och.. Becca.
 
Tänkte bara säga att jag, Becca, Danni, Ebba och Lottie sov över en natt och hängde hela söndagen i Gbg! :D Hade jättekul! Kan inte skriva mer om det nu dock.

Oså tänkte jag avsluta det här lilla inlägget med att tipsa om två nya språkresebloggar, som ni alltid kan kolla in! Kanske någon som ni kommer åka med nästa sommar? :)
Den första är Angelica som bloggar på angelicabengtsson.blogg.se och som ska till Bournemouth! :)
Den andra är Sophia som också ska till Bournemouth och precis som vi heter summerin..
 
Och glömt inte att ni jättegärna får ställa frågor, det är bara kul! :D Vi har skapat en ny kategori som heter frågor och svar (tror jag? xD Hoppas det iaf) och där kommer vi lägga in alla inlägg där vi svarat på frågor och även inlägg som vi skriver med frågor i hamnar där. :) Så ni kan ju alltid kolla där så kanske svaret på er fråga redan finns :)
 
Men det var allt för mig, adiooos amigos! //Ida

Kommentarer
Postat av: angelica

Åh tack vad roligt att du länkade och vad roligt att du vill fortsätta kolla in bloggen som du skrev i svaret till min kommentar! Jag hoppas kunna hjälpa andra som är/var lika förvirrade, förväntasfulla och frågerika som mig i början! Tyvärr finns det inte så mkt att skriva om nu ang. språkresan, men tiden går snabbt så snart är det dagen innan jag åker haha! Okej, jag ska sluta vara jobbig, men en siiiiista fråga, hinnar man med att blogga? Hhaa jag uppfattar det som en väldigt intensiv resa där det händer mkt saker, men om man orkar, och typ får låna wifi&data av ens värdfamilj, då kan man väl typ blogga på kvällen? :D Ha det bra! :D

Svar: Haha, varsågod :) Så upplevde Becca och ja det också, ibland skrev vi något nästintill meningslöst inlägg bara för att få uppdatera ^^ Hahhah, och det är verkligen inte jobbigt, bara kul :D Det är ju en del av poängen med den här bloggen! :)Du har rätt, det är ganska intensivt. Ibland kunde man gå i skolan från ca 9-12 och sen ha aktivitet från 13 till en obestämd tid, och ibland tvärtom, med aktivitet först och skola sen (då slutade skolan runt 16). Så det var inte jättemånga timmar man hade på sig och dom ville man ofta gärna spendera med kompisar som i att shoppa eller bara hänga. Man var ju tvungen att åka hem en stund också, få i sig lite mat, kanske byta kläder om det var en OS-kväll eller disco eller nått annat.
Så jättemycket hann man inte blogga, men en del inlägg hann komma upp! Becca och hennes kompisar var så fega så dom vågade inte fråga om dom fick låna deras internet förens sista veckan så hon kunde inte blogga annat förutom från när man kunde koppla upp sig på internet på nått café eller liknande ;) Jag frågade efter bara några dagar och det gick suveränt, så våga fråga! :D
Ett tips är att också skriva i en resedagbok också, där hinner man ofta skriva lite mer och kanske mer detaljerat, och det är roligt att ha när man kommit hem att bara kunna kolla i den! :) Några av mina kompisar ångrar att dem inte skrev ner. Just för det här att man ju glömmer lite saker, hur det upplevdes, specifika tider, vilken dag man gjorde vad osv. :)
Hahha, sorry för det långa svaret ^^ Men det bara flyter på och man har så mkt att säga, det var ju så otroligt kul :D
Hoppas du får en jätterolig resa!! vi är jätteavis på dig! ^^ :D

Kraamar! //Ida
Rebecca & Ida

2012-10-25 @ 18:00:23
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0