Är ni längtansfulla? ;)

Hej på er alla fina! Förlåt för den dåliga uppdateringen, men vi har inte så mycket att skriva om längre tyvärr.. :/
Vet dock själv hur frustrerande det är att kolla på en massa språkresebloggar som aldrig uppdaterar..
Innan jag åkte på vår språkresa så satt jag heela tiden och googlade "språkresa - blogg" i massa olika former så att det skulle komma upp så många alternativ som möjligt! ^^ Sökte även på videor på youtube och allt! Var så himla ivrig och längtade så förbaskat mycket.
 
Det var verkligen den roligaste resan jag varit på! Och tiden innan var också underbar, på ett speciellt sätt! För man längtade så mycket, drömde sig bort, räknade ned, tjatade öronen ur folk, planerade osv. Jag hade t.om ett jobb, sålde aftonbladet på helgerna så att jag kunde få ihop fickpengar! Sparade också pengar, som jag t.ex fick i julklapp, födelsedagspresent, barnbidraget osv. :D
 
haha, såhär såg mitt första inlägg ut (på min personliga blogg) precis efter att jag och mamma bokat resan ;) :

Och så tänkte jag ta upp en sak som inte alls handlar om språkresor..
Som de flesta kanske vet så ska One Direction ha en konsert i Stocholm i maj nästa år. Det finns nu en facebook-sida ( facebook.com/ljushav1Dswe ) där vi planerar att ha röda lysstavar under låtarna Little Things och Over Again! Jag har nu blivit medarbetare på den sidan och det vore såklart roligt om så många som möjligt kunde gilla och dela den här sidan så att så många fans som möjligt får reda på det!
 
Det var allt för mig, ;) Och alla ni som ska på språkresa, håll ut, tiden kommer gå skitfort och helt plötsligt står ni på flygplatsen och ska åka! och sen går tiden skitfort igen och wips så är resan över.. Njut av att ni har något så pass roligt att se framemot! :D

Ha det bäst! //Ida

Kommentarer
Postat av: Amanda

Snygg design! :)

Svar: tackar! (: -Ida
Rebecca & Ida

2012-11-12 @ 19:46:49
URL: http://eyce.myshowroom.se
Postat av: Josefine

Jag ska till Torquay nu i sommar bokade resan i dag!! Så spännande! Men jag har en fråga (ganska konstig men) var det typ mycket brottslighet och "läskiga" människor i Torquay eller var det bara den lilla fina staden som det ser ut att va?;)

Svar: Ååh, gud, va du kommer ha kul! Man saknar allt efteråt! Idag kände t.ex helt plötsligt "ååh, jag skulle vilja åka min busstur i Torquay igen", haha, även om det inte var nått speciellt med Torquay's bussar, ;) Inte konstig fråga alls! :) Nää, inte vad jag märkte av. Det var två tjejer som hade blivit rånade en kväll under tiden jag var där, de hade på sig STS-ryggsäckarna och det signalerar att man oftast har på sig pengar osv. Men förutom det så hände ingenting! Eller jo, en i min grupp blev av med pengar, men det var hemifrån så det var antingen värdfamiljen eller någon roomie som tagit. Så det kan vara bra att gömma pengarna hemma om man inte känner att man litar på familjen. Så var det varken för mig eller Becca, vi älskade våra familjer och kände oss jättetrygga, de hjälpte en med allt, blev oroliga om man kom sent osv. Men nejdå :) Dock ska du veta att det kan vara väldigt regnigt, även om det beskrivs som "engelska rivieran", under de tre veckorna vi var där regnade det nästan varje dag, så räkna inte med att ligga på stranden mycket ;D -Ida
Rebecca & Ida

2012-11-13 @ 21:47:37
Postat av: Josefine

Åkte du STS classic?:)

Svar: Nepp, vi åkte STS international! :) -Ida
Rebecca & Ida

2012-11-14 @ 16:53:36
Postat av: Josefine

Vad hette era värdfamiljer?:)

Svar: Ååh, herregud, vad hette Beccas?.. Tror mamman hette Karen och sonen hette Lewis, men mer vet jag inte. ^^ Min familj bestod iallafall av mamma Sarah, pappa John, dottern Paige och lillen Jack! :)
Rebecca & Ida

2012-11-18 @ 18:56:52
Postat av: Josefine

Tack så jättemycket för era svar:)

Svar: Inga problem! Bara roligt med frågor :D -Ida
Rebecca & Ida

2012-11-21 @ 09:48:12
Postat av: brander

sv; nej inget nytt jobb :(
har skrivit på bloggen nu vad nyheten är :D

2012-11-25 @ 13:30:59
URL: http://branderof.se
Postat av: Asta

kan ni göra ett inlägg med typ saker man borde se när man är där och bra affärer, caffeer och sånt ? tack i förhand

2012-12-05 @ 17:10:16
URL: http://astalitos.blogg.se
Postat av: frida

Jag och min kompis ska åka på språkresa i sommar och undrar hur det är med dusch och tvätt. I vissa länder är det ju väldigt dyrt med varmvatten, var det något problem för dig?

Svar: Jag vet inte riktigt hur det var för Becca, men för mig hade familjen bara ett badrum. Där fanns det bara ett badkar så det var helt enkelt så man fick tvätta sig. Kändes lite skumt först då jag inte badat i badkar på flera år och bara har dusch hemma, men man vande sig ;) Nää, tror inte det är så mycket dyrare i England :) Inte vad jag upplevde det som iallafall, ingen som sa nått om det överhuvudtaget (://Ida
Rebecca & Ida

2013-01-10 @ 16:26:40
Postat av: Melissa T

Hejsan! Jag har precis tagit bort min blogg så ja :/
Men jag funderar på att åka till Torquay i sommar för jag har alltid velat åka på språkresa osv.
Men jag undrar hur ni packade? Lixom kläder,skor och alla saker som man behöver för alltid när jag ska resa så packar jag alltid med mig för mycket saker och det kan bli ett problem för mig! Får man typ en lista vad man ska packa ner? Eller hur gjorde ni?
Och en fråga till,haha. Men jag är såhär ganska shoppinggalen och jättenyfiken på de affärer i England som inte finns i Svergie, och ni ''slösade'' ungefär
5000-6000 och är det mycket eller lite om man vill shoppa ganska mycket? Jag såg ju va Ida köpte och det är nog något liknande vad jag skulle komma hem med :) Otroligt fina saker! 1D saknar också :D:D
Tredje frågan. Handlar om värdfamiljen! Kan ni inte berätta lite mer om det t.ex. hur de tog emot er, va ni blyga att prata med dom först, hur såg det ut i hemmet, hade dom några egna barn, fick ni typ gå till kylen o ba ta lite vad ni ville, hade dom några regler och lite sådana saker för jag är nyfiken på värdfamilj också :)
Btw, jag har läst typ hela er blogg nu och jag bara bubblar utav glädje! Ni skriver på ett otroligt bra sätt som bara får mig att vilja åka nuuu nuuu nuuuuu :'D
KRAM! x

Svar: för det första: ÅK TILL TORQUAY FÖR FAN KVINNA! TORQUAY ÄR BÄSTA EVER!! Du kommer inte ångra dig!! Haha, jag förstår vad du menar, jag är verkligen superdålig på att packa, tar alltid med för mycket!! Men ta inte med dig för många skor säger jag bara! Jag tror jag hade med ett par flipflop, ett par converse och ett par joggingskor. Jag använde aldrig flipflopen och inte heller joggingskorna så ofta + att jag köpte två par skor där. :) Man får med en liten lista i ABC-handboken som hjälp och vi har också lagt upp bilder på våra listor som vi kan lägga upp igen! :)
Asså jag hade med mig 6 000, men dumt nog hade jag inte köpt Explorer Pass, vilket man som tur var kunde köpa där, men det kostade också runt 60 pund (asså mer än 600 kr) och så var man tvungen att köpa ett busskort för 40 £, så bara på det försvann ju en del pengar. Dessutom var det småutgifter, typ om man ville åka med på laserdomespel så kostade det kanske runt 10 £, några för billigare som 4 £, ville man gå på Madame Tussauds i London och/eller gå på musikal så kostade det också över 30 tror jag. Plus att man ju köpte massa smågrejer, som godis, kollegieblock, macka, mer godis, vykort, godis så själva shopping asså som i kläder, skor, böcker och 1D - saker vet jag faktiskt inte hur mycket jag slösade på.. Men jag hade med mig 6 000 och när jag kom hem tror jag jag bara hade ca 800 kvar om ens det ;)
Kan svara på det i ett inlägg så att det här inte blir sjuukt långt och så alla kan se ;)
Och tack så jättemycket för alla fina komplimanger! :D Jätteroligt att höra, man blir superglad! :D
Kram på dig och ha superduperjävla kul! //Ida (som är sjukt avis)
Rebecca & Ida

2013-01-13 @ 08:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0