Hur jag och Rebecca pratar

Åååh, om 27 dagar är jag faktiskt där, i England!! :D Kommer bli så sjukt roligt!!! :D Vakna upp varje dag i en värdfamilj, lära sig mer engelska, höra brittiska engelska varje dag, vara med kompisar, shoppa osv! :D
Och om 27 dagar kommer jag äntligen att få träffa Rebecca! :D

Hahha, jag och Becca hade en konversation häromdagen om hur vi låter när vi pratar (vi har ju aldrig hört varandras röster, pratar bara via fb/sms) och det här är vad vi kom fram till.

Becca, som pratar Småländska, låter som berättaren i början av det här klippet :)



Och jag, som pratar Västgötska, låter såhär...

Hahah, kan ju börja med att säga att jag inte låter alls lika bonnig som dem!
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska förklara min dialekt, tror vi låter rätt bonnigt och använder en del ö i ord som det inte ska va,  ^^ Men gött är vanligt här och man förstår vad folk menar när en del säger "Tiahölm" ist för "Tidaholm" och vi uttalar inte Mariestad som det stavas utan mer "marjesta" ;)

Vet väl inte direkt om ni blev mycket klokare av det men ^^
Hahaha nått jag älskar iaf med Beccas dialekt är att hon säger "kåv" ist för "korv"! Hahahah, tycker det är jätte roligt :D Frågade om hon precis som min kemilärare säger "kukväxt" ist för "krukväxt" men det gjorde hon tyvärr inte, hahaha det hade vart himla kul! ^^

Hahah, det känns som att det här var ett väldigt osammanhängande och ja.. weird inlägg... (precis som flera av mina andra, som när jag började prata om min fot ist..)

Slutsats: Becca pratar himla gulligt och jag pratar himla fult. Ingen rolig slutsats direkt, men jag kan nog leva med det.

Haha, hejdåååå! :)

Kommentarer
Postat av: REBECCA

Haha, lyssnade på klippet med "hur jag pratar" igen nu och nu tycker jag inte det låter alls likt längre! Eller alltså, liite ändå, men hon pratar mer gammeldags! jag pratar mer typ neutralt tror jag, jag tycker inte att jag har någon dialekt! Men det tycker alla andra som inte kommer härifrån.. Äh, jag kan inte ens beskriva hur jag pratar. Jag får göra en videoblogg eller något och lägga upp eller nåt!

2012-06-02 @ 20:21:02
URL: http://summerintorquay.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar till Ida: Men hur har du tänkt blogga på resan då? :)

2012-06-04 @ 17:48:39
URL: http://mysphotos.blogg.se/
Postat av: Felicia

Nej men så roligt!



NI kanske redan frågat mig, jobbar nämligen som ambassadör på STS, har ni frågor så kan jag svara på dom, ni kommer ha det kanonkul!



puss

2012-06-05 @ 12:23:23
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar till Ida: Okej. Men har du smartphone eller? :)

2012-06-06 @ 18:42:50
URL: http://mysphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0