they tell me I'm home, but I'm not feeling it.

Det var det. Nu är vi i Sverige igen och de tre bästa veckorna i mitt liv är över. 
Jag kan inte fatta det och jag har tårar i ögonen när jag skriver det här. 
Att behöva säga hej då till Torquay och alla vänner jag har träffat där är något av de svåraste jag någonsin har behövt göra. Jag vill tillbaka, jag vill åka hem. 
 
Jag vill passa på att säga till alla som har funderat på att åka på språkresa - ÅK! 
Det är helt klart det bästa beslutet jag någonsin har tagit och jag har inte ångrat mig för en sekund. 
Nu taggar jag att spara pengar och nästa gång jag åker stannar jag i 10 månader. Efter den här resan är jag mer beslutsam än någonsin och jag vet att det är någonting som jag verkligen vill. 
 
har ingen dator med tillräckligt mycket plats för alla bilder jag har tagit just nu, men så fort jag har fixat det så kommer de upp en massa här på bloggen, promise! 
 

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Det ÄR jag! ;) Har hört det förut, att jag är lik henne :)

2012-07-22 @ 15:11:43
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Svea Westerlund

Vill du bli länkad framför mina 300 läsare varje dag? Då ska du helt klart gå in på min blogg och anmäla dig till veckans blogg eller klicka på denna länk: http://maviedesvea.blogg.se/2012/july/veckans-blogg.html#comment :)

2012-07-23 @ 20:53:02
URL: http://maviedesvea.blogg.se
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Hej, säg gärna vad du tycket om mitt nya "åsikter&tankar" inlägg, har jag rätt eller fel? Borde jag ha ändrat på något? http://jaasses.webblogg.se/2012/july/crazy-world.html#comment (direkt länk)
-
Annars vad ska du hitta på idag? :)

2012-07-24 @ 06:21:31
URL: http://jaasses.webblogg.se
Postat av: Linnea

Hur fick du åka på resan? betalade dina föräldrar? fick du tjata mycke eller hade du bra argument? jag vill åka men mina föräldrar tycker att det är för dyrt:(

Svar: Ja, mina föräldrar betalade. Tjatade en hel del och visade mamma sts sidan och ställen jag ville åka till (valde mellan Torquay & Brighton t.ex) och tjatade lite till. ;) Sen gillar min familj att resa också så det bidrog nog till att mina föräldrar tyckte det var en bra idé. Men du får gärna hälsa dina föräldrar från mig att det var grymt roligt, jag lärde mig mycket engelska, blev mycket mer säker på att prata och känner mig inte längre löjlig när jag pratar det. Kan börja prata det mer när som helst nu och känner mig mycket mer trygg i det. I skolan jobbade vi även med nyttiga grejer, t.ex "uttalsbokstäver", hur man uttalar olika ord och ljud. För engelskan stavas ju inte alls som det låter. Du kan även säga att både jag och Rebecca hamnade i jättebra familjer! Saknar min nu i efterhand! Sen fick ju en del mindre bra, men jag hade iallafall en jättebra!
Hade verkligen hur jävla kul som helst! Saknade hela resan redan samma dag som jag kom hem!! Hur jäkla underbart som helst!!
Men jag sparade själv ihop fickpengarna (6 000) och så fick jag lite mindre julklappar och födelsedagspresenter efter att vi bokat det.
Men jag tycker verkligen du ska tjata och argumentera för det var såå kul och helt oförglömligt! Man vågar även mer och blir mer ansvarig!

Hoppas det går vägen!! Kram, Ida! :)
Rebecca & Ida

2012-07-25 @ 23:01:22
URL: http://nittiosjuor.blogg.se
Postat av: Elinore - Ellie

SV:
Haha, kul att du märkte detta :) Nej, jag hittade faktiskt min lilla svarta klänning som jag slängt ner i väskan i sista sekund. Kommer dock köpa mera klänningar som inte är svarta för svart är väldigt varmt i denna värmen ...

Såg förresten att du precis också varit i England :D

Kram

Svar: hahaha jaa, åkte hem typ en dag efter att du kom typ så varje gång jag går in på din blogg jag bara "Ååh, där var ju jag precis!" "Det där linnet känner jag igen från Primark!" "ååh, jag vill också vara tillbaka på Primark!" ^^
Rebecca & Ida

2012-07-27 @ 09:27:39
URL: http://elinoreterngard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0