Svar på fråga + en vecka sen vi kom hem!

Hej där! Nu är det en vecka sen vi kom hem!
För exakt en vecka sen tror jag vi var på toa just nu ^^ Lite senare gick vi och hämtade vårt bagage och sa hejdå till varandra (de som åkt till landvetter då) och sen träffade vi våra familjer! Och jag måste säga att jag saknar det så mycket! :( Var så underbart roligt, hela Torquay var jättemysigt, alla kompisar, alla roliga saker som händer, värdfamiljen och allt! :(
Tänker på det någon gång varje dag och det får mig alltid att le! Förtillfället saknar jag min danska roomie Mathilde, värdfamiljen, min finska vän Piia och smålänningarna mest!! (smålänningarna är då alltså Becca och hennes två kompisar Lottie & Daniella!)
 
 
                                   
    Kära lilla Lottie!
       Min Mathilde! ♥
    Finska Piia och svenska Frida!
 
Daniella! :D
 
 Och den knäppa ungen som faktiskt fyller 16 år om bara ett par timmar! Grattis galning ♥
 
Tänkte även svara på en fråga:
 
Postat av: Linnea   
Hur fick du åka på resan? betalade dina föräldrar? fick du tjata mycke eller hade du bra argument? jag vill åka men mina föräldrar tycker att det är för dyrt:(      
             
- Ja, mina föräldrar betalade. Tjatade en hel del och visade mamma sts sidan och ställen jag ville åka till (valde mellan Torquay & Brighton t.ex) och tjatade lite till. ;)
Sen gillar min familj att resa så det bidrog nog till att mina föräldrar tyckte det var en bra idé. Men du får gärna hälsa dina föräldrar från mig att det var grymt roligt, jag lärde mig mycket engelska, blev mycket mer säker på att prata och känner mig inte längre löjlig när jag pratar det. Kan börja prata det mer när som helst nu och känner mig mycket mer trygg i det. I skolan jobbade vi även med nyttiga grejer, t.ex "uttalsbokstäver", hur man uttalar olika ord och ljud. För engelskan stavas ju inte alls som det låter. Du kan även säga att både jag och Rebecca hamnade i jättebra familjer! Saknar min nu i efterhand! Sen fick ju en del mindre bra, men jag hade iallafall en jättebra!
Hade verkligen hur jävla kul som helst! Saknade hela resan redan samma dag som jag kom hem!! Hur jäkla underbart som helst!!
Men jag sparade själv ihop fickpengarna (6 000) och så fick jag lite mindre julklappar och födelsedagspresenter efter att vi bokat det.
Men jag tycker verkligen du ska tjata och argumentera för det var såå kul och helt oförglömligt! Man vågar även mer och blir mer ansvarig!

Hoppas det går vägen!! Kram, Ida! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0