hemma igen!

Herregud, nu är vår resa slut och över. Det känns faktiskt helt sjukt. (sjukt är ju btw det mest använda ordet på den här bloggen känns det som ;)) Kom hem runt 1 inatt och jag saknar redan torquay och hela resan! Och becca, anna, lottie, ebba osvosvosv...
I förrgår (torsdags) lämnade vi torquay och åkte upp till London. Var jättesorgligt att lämna torquay och värdfamiljen! Hade verkligen en helt grymt bra familj! Hjälpte ju inte heller att Mathilde, min danska roomie som jag kommit närmast i familjen, började gråta.. :(
När vi kom fram till London så gick vi först på en liten promenad igenom staden till en restaurang där vi åt innan vi tog tunnelbanan till Madame Tussauds! och MT var skitcoolt! Trodde typ dem bara skulle stå uppradade alla dockor men så var det verkligen inte! De spelades musik och var lite teman runt personerna, det fanns en skräckrunda man kunde gå, en speciell bio (som vi inte va på men), en typ rutt som berättade om londons historia osv! Skitnice!
 
Efter Tussauds gick vi till Chinatown och fick ca 2 h fritid. Jag, Maja, Ebba, Anna och Frida gick och letade restauranger länge och valde till slut en kinesisk med buffé. Namnam! Och så jäkla kul hade vi, jag satt och asgarvade hela middagen kändes det som ^^ Efter den gick vi tillbaka till stället vi skulle träffas på och på ditvägen blev vi filmade av någon asiatisk tv-kanal! Hahaha, skrattade massa ^^ Dem frågade om vi hade Chinatown i Sverige, vad som var vår favoritmat från buffén osv. Hahha, super entusiastiska efteråt ^^
 
Efteråt träffade vi de andra igen och sen gick vi och såg Big Ben, London Eye och Buckingham Palace och efter det åkte vi till hotellet som låg 1,5 h utanför London.
För att det här inlägget inte ska bli milslångt så ska jag sluta skriva nu och istället lägga in lite bilder!
2 av mina fina smålänningar! Becca till vänster och Daniella till höger :)
 Ungefär det här fick man i lunch varje dag ;) Varierade mellan chipspåse och choklad och de andra var också olika från dag till dag!Mathilde och Rikke, två danskar jag bodde med! :) Jättesnälla! Usch, Mathilde började gråta när jag åkte till London.. Och jag började ju såklart också gråta! usch, saknar henne <3Det häääär är Linnea! :)Becca och Lottie igen.En fruktansvärt ful bild på mig och Becca. Eller ja, Becca är ju superfin men jag ser ju bara.. jaa.. Ville dock lägga upp en bild på oss då det faktiskt är vi som har den här bloggen och jag orkade inte kolla igenom alla när jag skulle välja bilder ;)Här är en bild på mig och söta lilla Emelie från Vaarberg :)Jag och den sista smålänningen. Lottie! Hahaha, jag, Becca, Lottie och Daniella var nog förresten dem som blev mest retade för våra dialekter ^^ Dem pratar ju småländska (skitgulligt!) och säger ord som måmå ist för mormor, Nåje ist för Norge o massa andra gulliga ord ;) Enligt mig själv pratar jag helt normalt men har tydligen jättestark dialekt, kan inte säga mitt egna namn rätt, säger ofta ä ist för e som t.ex hemma och betonar ord mycket och ofta ^^
Här är en fin liten gruppbild ;) Från vänster; Anna, Linnea, Ebba, Maja, Frida, Pihla och Sara. Lite framför dem andra står Alice, Piia och Rosa ;) Piia, Rosa och Pihla är från Finland ;p
Och häär har vi Sara och Anna! :)
Det känns bra att äntligen skriva ett inlägg med bilder i! ;) Ska försöka uppdatera dem andra och lägga till bilder till ;)
 
Nu ska jag gå, adjööö!
Och sa jag att den här språkresan var helt sjukt grym?! Asbra! Alla som har chansen borde verkligen åka!!
 
Puss och kram, iiiiiiiida.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda :)

Sv: det är skönt att äääntilgen ha dig hemma hos oss igen! :D

2012-07-22 @ 20:40:04
URL: http://daybydaywithlinda.devote.se
Postat av: Jasmine

Fin blogg du har! :)

- Storbloggare + incest?
- vinn goodiebag
http://nattstad.se/m1m1

2012-07-24 @ 14:53:56
URL: http://nattstad.se/m1m1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0