Avresedagen

Herregud, idag är det redan en måndag sen vi åkte! :o Ååh, jag vill uppleva det igen.. Gud vad jag hade längtat efter den dagen!! Kom först till Landvetter där jag såg en tjej som såg lite ut som Becca, så jag sa det till min mamma. Sen såg hon inte ut som det så jag bara "nää, det är nog inte hon" och sen fick hon syn på mig och bara "heej Ida!" och då fattade jag ju såklart att det var hon ;)
 
Fick även träffa hennes kompisar, Daniella och Lottie, som snabbt visade sig vara riktigt schysta och nice! :)
Vid 8 for vi till Köpenhamn och var där ca 08.45. Vi fick lite fritid där så jag, Lottie, Becca och Daniella gick till Starbucks :)
 
Ebba och Anna :)
 
Amanda, Lottie och snygg-Becca ;)
 
Runt 10.20 (tror jag) for vi till London och Becca satt bakom mig och var jättetaggad ^^ Verkligen "iiiiiidaaa, nu är vi snart dääärrr!!!!" "Ida, jag ser London!!" "NU ÄR JAG HEMMA!" (hhaha, och på det sista kontrade Lottie med "Becca, du har bara varit här en gång" varav några äldre på andra sidan gången började skratta ^^ Dem skrattade flera gr åt Beccas iver ^^)
 
Sen satt vi i tre timmar och väntade på folk från Stockholm och Köpenhamn... Under tiden gick vi runt i affärer, köpte lite mat, Becca & Daniella somnade lite, vi pratade med lite andra, Lottie & jag satt och sjöng "The A Team" heeela tiden osv!
 
Efter ca 3 timmar's väntan åkte vi och spanjorer med buss ner till Torquay. Satt med Lottie och snacka en massa, pratade oavbrutet i en timme ^^ Daniella och Becca satt i sätena bredvid oss och sov ;) Det gjorde även Anna (Hon på översta kortet här under) och hon hade en väldigt intressant sovställning som jag och Lottie tyckte var underhållande ^^ Hon hängde typ ut över sätet på sidan och sov ^^ Såg vääldigt obekvämt ut ;)
Efter ett tag kom vi fram till en stor busshållplats i Torquay där vi stannade och blev uppropade. Utanför stod våra värdfamiljer och tog emot oss. Jag var väldigt nervös och ville helst stanna i bussen för alltid ^^
 
Utanför stod min värdpappa, John, och han hämtade upp mig och spanjorskan jag bodde med, Maria, och vi åkte sen hem till deras hus. Där var även hans fru Sarah och son Jack. (Hade även en dotter men hon var inte där första dagen)  Dem var iallafall jättemysiga och snälla! :D Hade jättestor tur med familjen!
 
//Ida :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag funderar på att åka på språkets nästa sommar och har lite frågor:) jag är 15 nästa sommar och min kompis 14(båda födda 98) kommer vi va yngre än alla andra?? Vill inte va det hehe. Vad hade ni för väder och hur varmt var det typ?? Älskar er blogg, ni bverkar så roliga:)

Svar: Sorry för ett sent svar! Men Becca har lovat att göra ett inlägg där hon svarar på din + en annan fråga så det kommer nog upp snart i ett inlägg. :) Ska tjata på henne lite nu så hon får tummen ur röven och gör det ;D Och det är himla roligt att höra att du gillar bloggen! :D Puss och kram! //Ida
Rebecca & Ida

2012-07-31 @ 17:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0