FRÅGOR OCH SVAR

Fick i uppdrag av Ida att svara på några frågor som vi hade fått i kommentarerna och har inte haft tid att göra det förrän nu, men här kommer dem! 
 
Fråga 1: 
Jag funderar på att åka på språkets nästa sommar och har lite frågor:) jag är 15 nästa sommar och min kompis 14(båda födda 98) kommer vi va yngre än alla andra?? Vill inte va det hehe. Vad hade ni för väder och hur varmt var det typ?? Älskar er blogg, ni verkar så roliga:)
 
Svar: Åh, vad roligt, ni kommer ha jätte kul! De flesta som jag träffade på språkresan var antingen 97:or eller 96:or, alltså 15 och 16 år, så jag tror att ni kommer vara ungefär lika gamla som alla andra, det blir nog inget problem! Vi hade ganska mycket regn, men solen kom fram ibland, när vi åkte till Newquay så var det hur varmt som helst! Det var rekord regnigt i England i år, så det brukar vara mycket soligare och varmare. :) 
Jag kan verkligen rekomendera Torquay om ni funderar på att åka, det är jättemysigt och fint! Hoppas ni kommer iväg, ni kommer inte att ångra er!!! 
Tack så jättemycket! :D
 
Fråga 2:
Hej! Hur var egentligen undervisningen? Lärde man sig mycket engelska? Var resan värd alla pengarna gällande undervisnignen? Tacksam för svar! Trevlig blogg! :)
 
Svar: Hejsan, tack så mycket! Första dagen hade vi ett placement test för att se vilken grupp man skulle vara i (om man fick över 70 av 100 poäng så var man i den avancerande gruppen tror jag). Jag, Lottie och Daniella (som jag åkte med) kom alla i den avancerade gruppen, vet inte hur det var med Ida. Placement testet är verkligen inget att oroa sig över utan det var jättelätt! 
Sen när vi kom igång med själva undervisningen fick vi två böcker, en pronunciation bok och en everyday english bok med lite olika övningar. 
Jag tyckte inte att jag lärde mig jättemycket av just skolan, utan jag lärde mig mer utav att använda språket ute på stan och genom att prata med värdfamiljen och så. Det saker vi gjorde i skolan (särskilt pronunciation uppgifterna) kändes ganska meningslösa (fast Ida skrev innan att hon tyckte det var bra, så det beror ju helt på vem man är). Det var mycket som jag redan kunde. 
Om du åker för undervisningens skull så tycker jag kanske att du istället borde kolla på Intensive kurserna som STS har, i t.ex. Oxford. Där har man mer lektioner och sånt (vad jag har förstått). Missförstå mig inte nu, för jag lärde mig verkligen jättemycket engelska, bara inte från lektionerna. Vi hade en lärare från Finland och fast även om vissa hade brittiska lärare så är det inte säkert att man får det. Jag tror personligen att jag hade lärt mig mer då. 
Om resan var värd pengarna, absolut!!! Om resan var värd pengarna om man bara tittar på skolan, kanske inte. 
Men som sagt, detta är bara vad jag tycker, och det finns säkert andra som tycker annorlunda! Jag tror det beror lite på hur mycket engelska man kan innan man åker. :) 
 
Hoppas jag kunde hjälpa till! 
(Lovar att jag ska lägga upp lite bilder från resan senare i veckan) 

Kommentarer
Postat av: Ellie

SV:
Eller hur, tycker inte alls att macarons va så himla gott, mer äckligt än gott faktiskt :O

Haha, jag vet att jag lovat det och det är påväg :)

Svar: ja! Hahahha bra ;) Är nyfiken!
Rebecca & Ida

2012-08-05 @ 21:39:57
URL: http://elinoreterngard.blogg.se
Postat av: Norea'✰

Åh, verkar så kul att åka på språkresa.. Har själv funderat på att göra det om något år, men är så himla socially awkward så jag hade nog tyckt att det var jättejobbigt haha..
SV: Haha jo, visst är jag lite av en serienörd.. Nja, jag har sett några avsnitt av Cougar Town, den är väl ganska bra, men inget speciellt direkt haha. Känns mest konstigt att se Courteney Cox som någon annan än Monica, haha ._.

Svar: hahah okej ;) Jaa okej, det förstår jag :)
Rebecca & Ida

2012-08-14 @ 11:35:38
URL: http://nonnoos.blogg.se/
Postat av: Sophia:)

hej jag ar en fråga angående bolag eller vad man säger... Jag och min kompis ska åka till torquay nästa år och vi har inte bestämt oss om vi ska åka med Ef eller sts! Så var sts bra? eller tror du ef är bättre? :)

Svar: Hahha, gud, måste säga att jag redan nu är avis på er, fast ni inte ens har bokat än ^^ Jag personligen tyckte STS var jättebra! :) Dem hade roliga aktiviteter (oftast) vi gick i en bra skola (och en riktig, där det även gick engelska studenter som ännu inte hade fått sommarlov). Ville man ha hjälp fick man det och jag kände mig väldigt trygg! Det enda som var lite negativt var väl att det blev lite stressigt i London men sen så fick ju bussen punka så vi fick byta buss och det var ju inte riktigt STS fel..
Jag skulle absolut rekomendera STS!
Det gick rykten om att EF-ledarna rökte på aktiviteterna och inte var så aktiva, en kväll kom det dessutom på fulla spanjorer på bussen och dem tror jag var från EF..
Dock träffade jag en tjej där som åkte med EF och hon har nu i efterhand sagt att dem var jättebra, det enda som var dåligt var London-resan.. Det var tydligen folk som hade svimmat av lågt blodsocker och de hade kommit försent till ett stort party eller något som dem skulle på, så det verkade ha varit rätt kaosartat.
Sen har även STS bättre rykte så hade jag varit du skulle jag bokat med STS! Jag är iallafall jättenöjd!
//Ida från www.summerintorquay.blogg.se
Rebecca & Ida

2012-08-14 @ 18:04:28
Postat av: Sophia:)

tack så mycket för svaret:)

2012-08-15 @ 18:59:40
Postat av: Sophia:)

Jag har en till fråga hehe... och jag undrar hur många discon sts hade per vecka?:)

Svar: 2 per vecka! :) Tillsammans med EF :p Skrev om det i ett inlägg som du kan kolla :)
Rebecca & Ida

2012-08-15 @ 19:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0