WE'RE ALIVE!

Hallå!
Det händer inte så mycket i Torquay-världen just nu, vilket resulterar i en ganska död Torquay-blogg!
Nästa vecka får vi förhoppningsvis inloggningsuppgifterna till MyPage (sidan där vi kommer hitta flygtider, värdfamiljer och så vidare!). Hade hoppats att vi skulle få dem denna veckan, men det fick vi tyvärr inte.
Nu hinner jag inte skriva mer, skulle väl egentligen bara titta in och berätta att vi lever.
Nästa vecka blir det förresten bara jag som bloggar, eftersom Ida ska till Paris från måndag-torsdag, tror jag det var.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hejhej! Ellen heter jag, och det var Ida tror jag som hade kikat in på min blogg för ett tag sen!



Det var jag och min vän som åkte till Jersey med STS förra sommaren, och vi hade bloggen summeronjersey.devote.se som jag antar att ni hade kollat in på!



Tänkte iallfall bara säga "HOPPAS NI FÅR SKIIIITKUUUL!!!!!"



För även om jag och min kompis hade hela världens otur med oss, både gällande ledare, information, grupper och värdfamilj, så hade vi en helt underbar resa! Tack vare att vi träffade världens bästa vänner, och tack vare att Jersey var så underbart! Och så blev vi ju väldigt mycket mer självständiga iochmed resan, och allt krångel. Så inget ont som inte har nåt gott med sig!



Hoppas ni kommer ha det bra och att allt blir som ni hoppats! Kom ihåg att försöka ha tid till att bara gå till stranden, chilla eller äta glass, det blir lätt stressigt med Explorer Pass och allt!



Och gud vad jag blir avundsjuk när jag ser era bilder! Ni kanske tycker ni är konstiga eller överdrivna när ni skriver inlägg om papper och sånt, men GUD VAD JAG FÖRSTÅR ER!



Jag SKREK när jag fick papper från STS, även om det bara var nån räkning! Jag pratade i telefonen med min kompis som hade fått det där "informations-brevet" före mig, och vi pratade ända tills brevbäraren kom hem till mig också!



Så gud vad jag förstår er, jag var helt störd innan jag åkte. Min packning var PERFEKT, hade inte ett fel. Jag hade räknat dagar, jag hade allt uttänkt. Allt var perfekt, haha, men jag älskade att pyssla innan resan och är såååå avundsjuka på er!



Men kom ihåg en sak... Förvänta er inte för mycket av nåt. Jag vet inte om ni ska bo på nån Club eller så, men vi bodde iaf i värdfamilj. Och dagen då vi åkte till Paris, på flygplatsen, så hade de bytt vår familj och när vi kom till Jersey två dagar senare hade fortfarande ingen sagt något till oss, vi hade ingen aning om var vi skulle bo.



Så bara ni kommer ihåg att ni har varandra, att det är NI och era VÄNNER ni kommer träffa och TORQUAY som är resan, så kommer det gå bra! Lita inte för mycket på STS bara, hahah!



Lycka till!



:)

2012-04-28 @ 23:28:56
URL: http://takeastep.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0